• Menu

0 recente resultaten

Datalek: T-Mobile tweet inloggegevens klant

Bits of Freedom heeft haar Zwartboek datalekken moeten bijwerken. T-Mobile stuurde de loginggegevens van een klant via Twitter.

De logingegevens van een klant zijn door T-Mobile via Twitter gepubliceerd. Het bericht had direct aan de klant gestuurd moeten worden, maar werd publiek zichtbaar. De getroffen klant meldde dat derden de gegevens gebruikt hebben om zijn persoonsgegevens in te zien en wijzigingen in het abonnement door te voeren.

T-Mobile bevestigt de fout en geeft aan het gebruik van Twitter voor dit soort gegevens te heroverwegen.

Bits of Freedom houdt een Zwartboek Datalekken bij om aandacht te vragen voor een groeiend probleem: er wordt steeds meer informatie over ons opgeslagen, en het risico dat die informatie kwijtraakt groeit daarmee ook. Bits of Freedom heeft tegelijkertijd een wetsvoorstel ingediend dat databankbeheerders verplicht om datalekken direct te melden. Zij heeft dat wetsvoorstel toegelicht in een position paper (PDF) (HTML).

Help mee en steun ons

Door mijn bijdrage ondersteun ik Bits of Freedom, dat kan maandelijks of eenmalig.

Dankjewel supporter van vrij internet!

Je ontvangt de inlogcode via de mail.

Als donateur ontvang je elk kwartaal een speciale update, maar als je up-to-date wilt blijven over ons werk kun je het beste abonneren op onze nieuwsbrieven, schrijf je hieronder in.

    Gelukt!

    Je ontvangt nu ook onze nieuwsbrief. Je kunt deze popup sluiten.

    Er ging iets mis tijdens de betaling

    Je betaling is niet juist afgehandeld, probeer nog eens.

    Support en doneer!

    Meer weten over doneren aan ons? Lees er hier alles over.